26 Temmuz 2010 Pazartesi

Bir One piece Aşığından One Piece:Strong World yazısı...(Seviyorum huleeyn!)

Bunu yazmasam çatlardım..Gerçekten.. Bol spoilerlı bir yazı olacağa benzer şimdiden uyarayım. Gerçi bir de şöyle bir şey var spoilerlar sadece filmden zira filmin serideki olaylarla bir alakası yok. Yine de filmi izlemeyi düşünenler – ki blogcağızımı takip edenler arasında pek de fazla One piece fanı yok- okumayın derim. Ben sadece heyecanımı paylaşmak istiyorum kendimi kontrol edemiyorum.

(Şunu da şurada belirtmek istiyorum ki karakterlerin film için tasarlanan kılık kıyafetleri möhteşem olmuş. Bir kaç kıyafet çeşidi var. Hepsi harika. Şu Chopper'ın tatlılığına bakın yaa!!! Brook'u da hippi yapmışlar. Ahahaha!)

Strong World aylaardır beklediğim One Piece adlı şaheserin 10 filmi. Bundan önceki 9 filmini izlemedim çünkü genellikle sezonların özeti şeklinde yapılmış maalesef kar amaçlı yapımlar gibi gelmişlerdi bana. Ama bu film öyle değil. İlk defa mangakası Eiichiro Oda tarafından senaryosu ve yapımcılığı üstlenilmiş. Dün filmi izlerken Mert’le de konuştuk yani adam böyle harika bir konuyu One piece’de rahatlıkla 50 bölüm anlatabileceği bir konuyu bir film için harcamış. Aslında buna harcamak demeyelim…Bana göre bu mangakanın kendine güvenini gösterir. Çünkü adam One Piece’i çizmeye başladığında öyle bir dünya yaratmış ki kendine, her türlü zaman dilimini her türlü dünyayı kullanabiliyor. Yani tropik orman olabilir bu, son teknoloji uçan arabaların ya da zımbırtıların cyborgların yaşadığı bir dünya olabilir, eski japonya olabilir yeni amerika olabilir. Bunların hangisini anlatırsa anlatsın elinde varolan yaratılmış bence en candan ve güçlü nakamalarla hiçbir şekilde sırıtmaz. O yüzden OP yıllardır reyting rekorlarını alt üst edebiliyor ve filmleri 10 yıl sonunda bile milyonlar tarafından bu şekilde beklenebiliyor.
(Beni mesteden sahnelerden biri. Yok ben çok seviyorum Luffy'nin ciddi hallerini de. Yüzünde gördüğünüz bu ifade arkadaşlarından birini koruma ifadesidir!)

(Ki burada kendilerini siper ediyorlar...Chopper'ın da böyle anlarda kendine güvenip dövüşe katılmasının hastasıyım)

Evet artık filmden bahsetmeliyim değil mi!! Size anlatamam bu hafta OP çıkmadığını öğrendikten sonra Strong World’ün gelmiş olduğunu gördüğümdeki sevincimi..Yüzümde güller açtı! Bu arada ingilizce altyazısından önce Türkçe altyazısının gelmiş olması Türkiye’de ne kadar çok fanı olduğunu bana ispat etti resmen. Ve gerçekten altyazı çok iyi çevrilmişti. Daha önce hiç türkçe izlemememe rağmen beni hiç etkilemedi.

Konu kısaca Gol D. Roger tarafından yenilen ve hapsedilen, hapisten ayaklarını kesip prangalarında kurtularak kaçan Shiki’nin Dünya Hükümetinden öcünü almak istemesiyle başlıyor. Yoları tabii ki Luffytachilerle kesişiyor. Ama neden işin ciddiye bindiğini söyemeyeceğim. O kadar da spoiler vermeyeyim. Zaten kendimi tutamayım milyon tane screen shot aldım. Onlar zehirlemeye yeter de artar.
(Şu baskın sahnesini zaten trailerlardan beri ağzımdan su akıta akıta bekliyorum. Tahmin ettiğim gibi çooook ama çooook ama çooook etkileyiciydi. Nakamalrın önden dalması, Kaptanımızın arkadan yavaş yavaş gelmesi filan..Ayyy tüylerim diken diken oldu!)(Seni çok fena dövücem Shiki..Ağzını burnunu dağıtıcam temalı bir bağırma ama aslında çok karizmatik şeyler söylüyor..Ben demeyeyim de tadı kaçmasın)

(Silah da bence inanılmaz yakışmış. Zaten sürekli silah kullanmıyorlar. Mermiler bitince klasik dalıyorlar. Dikkat ettiyseniz Luffy hala arkalarında! Hasır Şapka korsanlarımızın Luffy'e olan saygısını bu şekilde gösterdiği nadir anlardan biri ki ben çok mutlu oluyorum)

Ama filmi izlerken sürekli bir kahkaha sürekli bir “Süper yapmışlar burasını” “inanılmaz sahne olmuş” demeler. Resmen ağzım kulaklarımda izledim filmi. Animasyn zaten film olduğu için inanılmaz özenli. Müzikler öyle. Bütün karakterleri ve komik özelliklerini film içine serpmişler. Zoro’nun sürekli kaybolması, Sanji ile olan komik ilişkileri, Sanji’nin bağyan sevgisi, Brook’un don görme aşkı, Chopper’ın şirinliği, Franky’nin gaz hali, Usopp’un korkaklığı,Robin’in ciddiliği, Nami’nin sinirli hali ve tabiii ki tabii ki bol miktarda Luffy (hem şebekliği hem ciddi hali)

(Mutlu son...Bunların gemideki bu rahat seyir hallerini ne kadar izlesem yetmez. Sanji'nin kalpler çıkararak dönmesi, Zoronun kılıçlarıyla sırtı yaslı bir şekilde uyuması, Robin'in kitap okuması, Luffy'nin balık tutması filan..Yetmez yetebilemeeez)

Kısaca izlenmesine doyulmaz bişi çıkmış ortaya. Sanırım ben milyon kere izlicem. Aslında bu filmi OP izlemeyen biri bile izleyebilir çünkü serideki konuyla alakası yok. Sadece şöyle bir risk olabilir. Karakterlere aşık olup seriye başlama kararı alabilirsiniz – ki bence bu harika olur-

(aahhahah trip atan Luffy!!Surata gel!)

Bir kere daha anladım…Ben One Piece’e aşığım, hastasıyım, günümü neşelendirebiliyor ya da rezil edebiliyor. Bayaa takıntılıyım…Kötü bişi olduğunu düşünmüyorum. Çok uzun diye yıllarca başlamadığım bu seriye büyük bir kararla başladığım için kendimi kutluyorum! Afferin bana keşke daha erken başlasaydım. Bu kadar arkaşadlar..Dağılabilirirz:)

3 yorum:

suspiciousninjagirl dedi ki...

nasıl canımı çektirdin :)

kucukrukiye dedi ki...

can çekmeyecek gibi değil ki anacım..adam ne film yapmış!gerci daha senin elinde yaklaşık 200 bölüm daha var onları bitir derim ben önce

sonra 1-2 ay sonra... "Ayşeee ben bizimkileri özlediiim, OP haftada bir bölüm yetmiyor" dediğinde reçetene bir adet Strong World yaziciim zira.

Alchemist dedi ki...

bende filmleri pek beğenmedim di ama bu başka diyosan?!