27 Ağustos 2010 Cuma

Yavas yavas deliriyorum sanirim~ Bu bir one piece yazisidir (Spoiler yoktur-tamam tamam accik vardir)





Yok dayanamiyorum ne kadar sacma sapan birbirinden kopuk dusuncelerin breeeh diye icimden cikmasindan olusan bir yazi olacaksa da kendimi tutamayim sacmalicam.

Yillardir izledigim shounen animelerin mangalarini okumadim, acikcasi aksiyonu ve duyguyu animedeki gibi veremezler diye cunku ne seslendirme var ne muzik. Ne bileyim bir sekilde olmaz diyordum. Gene bircok seferki gibi deeev yanildim. Cok buyuk bir riske girerek enn ama enn cok sevdigim anime one piece’in mangasini guncelden itibaren okudum. Ki takip edenler bilir en onemli bolumler en sonunda basladi. Buyuk savas patlak Verdi, shirohige geldi vs. Kendi kendime spoiler alirim anime zevkimi mahfederim diye dusunmustum ama seriye bir kere daha asik oldum. Karakterleri zaten cok seviyordum daha bir baglandim.

Spoiler vermeyecegim cunku animeyi izleyenlerin zehirlenmesini istemem cunku mangayi okumayanlar icin caat diye en olaylari ogrenmek cok sinir bozucu oluyor, butun heyecani kacmis gibi oluyor. Ben de o yuzden istememistim okumayi ama simdi honkure honkure agladigim sahnelerin gelmesini dort gozle bekleyecegim ve sevgili okuyucu o sahneleri bir kere daha izledigimde tekrar tekrar aglayacagim eminim.

Bu durumda benim akli dengemin yerinde olmadigini gosteren cesitli semptomlar var:

1) Eiichiro Oda adindaki uzakta yasayan bir japonun evinde oturup cizdigi kagit uzerinde hayat bulan karekterlere saplanti derecesinde sevgi duymam.

2) O karakterlerin yasadigini dusunerek baslarina gelen her olayi gercekten de yasiyorlarmiscasina algilamam.

3) Soyledikleri (Aslinda Eiicihiro Oda’nin soylettigi) repliklere gore ruh halimin anlik degisebilmesi.

4) Guncele yetistikten sonra 4 hafta one piece cikmayacaginin uzerimde arkadasinin heyecanla bekledigin Pringles kutusunu sana bos olarak vermesi gibi ya da daha agiri tuvaletteyken tuvalet kagidinin aslinda bitmis oldugunu gormen gibi (Gintamaya gonderme) bir tatminsizlik bir “ne yapacagim simdi” bir “WTF!” etkisi yaratmasi

5) Bu sacma yaziyi bana yazmis olmam..

Naruto’ya olan sevgimi daha once bir yazimda dile getirmistim degil mi? One piece sevgisi ondan da farkli birsey, sanirim sadece serinin takipcileri beni anlayabilir. Turkcem yetmiyo hislerimi anlatmaya ^_^

(Uzgunum ama tayfasi icin boyle aglayan bir kaptani baska bir animede bulamazsiniz)

Belki eskiden starda Lastik Cocuk adiyla yayinlanmasi nedeniyle ya da baskarakterin surekli siritan bir cocuk olmasi nedeniyle One Piece uzaktan bakinca karizmadan uzak laylaylom bir cocuk cizgi filmi imaji ciziyor olabilr ama kesinlikle Eiichiro Oda su an benim gozumde yasayan en harika hikaye anlaticisi…Anlattigi hikayede bana kalirsa arkadaslik uzerine yazilmis en harika hikaye.

Nasil Naruto sarisin bir veledin basindan gecen hikaye degilse One Piece de korsan kral olmaya calisan Luffy nin hikayesi degil. Inanilmaz bir karakter zenginligi var ve burda bahsettigim ici bos karakter bollugu degil. Adam gibi adamlarin bollugu; arkadaslarina nakamalarina deger veren, onlar icin olumu goze alan, birbirlerine dusman olsalarda saygi gostermeyi bilen, ailesini koruyan nakamalarini aile gibi goren, inanan ve bu ugurda herseyi yapan guclu karakterler. Yaslari onemli degil Luffy gibi 17sinde ya da Whitebeard gibi 76sinda olabilir… Bu karakterlerin birbirleri icin yaptiklari seyleri gorunce elimde degil duygulaniyorum icim bir fena oluyor bogazim dugumleniyor. Zaten animede gelecek olan bolumleri bolum bolum anlatacagim ama… Karakterlerin hepsi devlesiyor!!

Su an One Piece’in kendine has espri anlayisindan ve yine izledigim en komik anime oldugundan bahsedecek ruh haline sahip degil. Belki baska bir zaman.

Simdi lafim size;

Amaaan bu cocuk animesi, amaaan herkes bunu izliyo ben izlemem, amaaan basroldeki tip hic karizmatik degil, amaaan cizimleri ne boyle yamuk yumuk, amaaan cok uzun kim izleyecek bunu diyen kardeslerim arkadaslarim…Kendinize bir iyilik yapin, eger gercekten de az biraz anime seviyorsaniz one piece’e baslayin. Su muhtesem yapimi izlemeden su dunyadan gocup gitmeyin. Zira kendisi benim icin dunyanin 8. Harikasidir!!Valla bak! Bi dene be! Hadi be!bak bak burda turkce altyazilisi bile var…

burdaaan

5 yorum:

Berre dedi ki...

Dur bir bakayım diye açtım ama 463 bölüm çevrilmiş be kucukrukiye, hayatta bitmez o bölümler :D Benim ömrüm biter, o kadar bölüm bitmez :D

kucukrukiye dedi ki...

yav valla bitiyor ya!hatta başından kalkamıyosun. Ben geçen ekimde başladım aralıkta yetiştim güncele..öyle su gibi akıp gidiyo:)

suspiciousninjagirl dedi ki...

1 buçuk ayda bitiryor cidden hatta günde 20 bölüm izleyenlerdensen daha kısa bile sürebiir. Bir de öyle bir anime ki feci sürükleniyorsun bir yerden sonra bırakamıyorsun elin mahkum bitiriyorsun yani :) ayrıca bir anime bu kadar sevilir döktürmüş rukicik :D

kucukrukiye dedi ki...

ya bütün gece rüyamda gördüm ben ciddi ciddi deliriyorum inceden sanırım..nolucak doktooor!

suspiciousninjagirl dedi ki...

dostum kelin ilacı olsa kendi başına sürerdi, ben sana demedim mi mangadan sonra hiç uyuyamadım sağıma dönüyorum ace soluma dönüyorum ace düşünmekten kafayı yedim. sadece yanlız olmadığını bil. sayaç koyacağım 4 hafta hızlı geçsin diye ahaha