6 Nisan 2010 Salı

Coffee Prince izlemek icin 10 neden


Hazir listelerden girmisken oldugum Coffee Prince icin farkli bir tanitim stratejisi izliyorum. Hatta cok ileri gidip tanitmiyorum, reklamini yapiyorum. Iste karsinizda Coffee Prince izlemek icin 10 neden (evet bu konsepti de baska bir blogda gordum, coffee prince’in bu tarz bir yaziyi hakettigini dusundum)

1)Gong Yoo

Daha once bloglarda filan kore dizileri izleyen arkadaslarin Gong yoo adli bir aktore inanilmaz hasta olduklarini gordum ve acikcasi abarttiklarini dusundum. Fakat kessinlikle haklilarmis. Bu kadar rol yapmadan rol yapan actor cidden azdir heralde. Gerci tek dizi ile bu kadar ciddi bir dusunceye varmak sacma olabilir ama nasil desem ben pek bir sevdim kendisini. Bakislarinda “Ben bu kizi cook seviyorum”u sirin gulumsemesiyle verebiliyor. Diger dizilerini de izlemek istiyorum gerci ama bu aralar cok yogunum. Dizi dunyasindan bir sureligine elimi ayagimi cekmeye karar verdim.


2) Yoon Eun Hye

Acikcasi Hana Kimi gibi unlu bir drama ve ayni konuya sahip onlarca mangadan sonra bir tane daha gender-bender konulu dizi izlemek konusunda bazi soru isaretlerim vardi ama Yoon Eun Hye kesinlikle izledigim en seker erkek kiligindaki kizdi. Zaten ilk basta erkegim diye de dolasmiyodu etrafta, sartlar onu bu hale getirdi. Herkesle hemencecik kaynasmasi, caliskanligi, sesi, yuz ifadeleri ile tam animelik bir karakter.

Bu arada Eun Chan ve Han Kyul sayesinde dinlemeye dayanamadigim Korece daha bir cekilebilir gelmeye basladi daha da kotusu adamlarin agzina yakistigini dusunmeye basladim. (Eyvaaah!).


3) Han Sung karakteri

Bu amcamiz unlu mu unsuz mu bilmiyorum ama ben izlerken pek begendim kendisini. Onun da yuz ifadelerine ve kahkahasina bayildim. Resmen yuzumde gulumsemeyle izledim kendisini.(Cogu diger karakter gibi) Guzel ablamizla (kusura bakmayin hala kore isimlerine alisamadim Joo nim’di galiba) olan iliskisinden bir sonraki asamalarda bahsedecegim

4) Prenslerimiz

Cafede calisan diger 3 prens de takdire sayandi gercekten. Iri ve duygusal olan arkadas (dedigim gibi isimler yok, kusura bakmayin), Japon-Kore ortak yapimi yakisikli karizmatik cool abimiz, ve tabii ki her ortamda bulunmasi sart sebek garson. My Chan diye ortalarda dolasan sirin cocuk son bolumlerde yaptigi gaftan sonra bir ara gozumden duser gibi oldu ama affettirdi sonra kendini bana.(evet hala dizi karakterlerini gercek saniyorum)

5) Hikaye

Aslinda hikayeye disardan bakacak olursak oldukca klasik ama icini oyle doldurmuslar ki tadindan yenmiyor. Yan karakterlerin iliskileri, gunluk olaylar... Zaten hikayeden ziyade oyuncular almis yurutmusler..17 saat bitmesin diye diye izledim gercekten.

6) Muzik

Ben muziklerini coook begendim. Hele bir tane lalalalaaa diye giden bir sarki vardi, duyar duymaz agzim kulaklarima variyordu hemen ^_^.Aaa ben neden OST’sini indirmiyorum ki...

Ingilizce sarkilar da guzeldi..Ama beni yine de en cok etkileyen Han Kyul’un son bolumde elinde telefon terasta soyledigi sarki...Aaaayyy ne guzeldi yaa!!

7) Dizideki ikili iliskiler

Ben dizideki ciftlerin iliskileri bana cook gercekci ve cana yakin geldi. Uzun sureli bir iliskiye sahip bir insan olarak Coffee Prince’i izledigimde gercekten de diger dizilerin iliskileri tam anlamiyla yansitmadigini farkettim. Ozellikle Han Sung karakteri ve ablamizin iliskisi tam olarak (kavgalari disinda) uzun iliskiyi yansitmis. Belli bir sure sonra kendini ayrintili aciklamanin gerekmemesi, evde yayarken ustune basina dikkat etmenin gerekmemesi, her zaman yumus yumus sevgi boceginden ziyade parmagini digerinin burnuna sokmaya calisirken de eglenebilmek, beraber cilt maskesi yapmak ve bunun gibi bir suru ayrinti..Cicim aylarinda da Mesela Eun Chan ve Han Kyul yemek yerlerken kizimizin ayaklarini oglaninkilerin uzerine koymasi gibi sirin seyler.. Cok samimiydi coook!Gercek iliskilerde boyle seyler oluyor iste, oyle civik surekli seni seviyorumlar ucusmuyor havada..Ufacik bi hareket bile yetiyor aslinda..Oyle gullerle seranatlara gerek kalmiyor.Bu gercegi yansittiklari icin tesekkur ediyorum Coffee Prince'e ^_^

8) Ciftler arasindaki kimya

Evet oyuncularin her biri ayri ayri cok iyi oynamislar, ama aralarindaki kimya tutmasaydi olmazdi bu is. Basrollerdeki iki ciftin de kimyalar tuttmus. Sanki onlar oyle iliskilerini yasiyorlar, kameramanlar da gizli kamerayla cekmisler.

9) Muhtesem oyunculuk

Bayaa bi bahsettim bundan da ama cidden harika degiller miydi!!!

10) Mutlu son ve devami

Cift son bolumde kavustuktan sonra iliskileri nasil devam edecek diye hep merak ederim ben. Hatta bazen mangalarda filan extra bolumler oluyor seker bulmus cocuk gibi seviniyorum o zaman. Coffee Prince’te de sagolsunlar genc ciftimiz kavustuktan cok cat diye kesmemisler. Ciftin mutlu anlarini sacma tartismalarini herseylerini paylasmislar bizimle..

Sonuc olarak baglamak istersek.. Kore dizilerine sanirim cok iyi bir tanesi ile basladim ve gercekten beni cok etkiledi. Korelilerin Japonlardan ne kadar farkli oldugunu ve Turk kulturune daha yakin olduklarini gordum, o yuzden izlerken cok keyif aldim. Kimbapsushi sanirim bahsetmisti, meyve soyan anne filan...Cok bizden!!

Iyi ki izlemisim.Bu yogun gunlerimde 17 saatimi Coffee Prince’e verdim. Helal olsun, yine olsun yine yaparim ^_^

Cok az diziden ya da animeden sonra keske simdi izlememis olsaydim da ayni hislerle bir kere daha izleseydim diye dusunurum. Coffee Prince bunlardan biri. Birinci turu yaptik bakalim bundan sonra kac kere daha izleyecegim. Turkce altyazisi da var zaten bir kere annemle yazin, kuzenimle ve bir kere de kiz arkadaslarimla izlerim heralde..(manyaklik kanimda, elimden ne gelir)

19 yorum:

Joey Potter dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
kimbapsushi dedi ki...

yazı gelmiş hemen, hızlısın. çok güzel olmuş, duygularıma tercüman olmuş. tam bir uzak doğu hayranı olarak samimiyet ve gerçeklik derseniz her zaman kore'yi ayrı bir yere koyarım. sen de japon inadından vazgeçip kore dilinin de güzelliğini keşfetmişsin. genelde birini seven diğerini sevmez ama ben garip bi şekilde iki dili de ayrı severim. bir de yazında üçüncü neden olan abimiz ünlü olmaz mı, hatta en son pasta dizisinde oynadı ki bu senenin tutan dizilerinden, yakında izliciim umarım. neyse ya ben yoruma gelip sonra kapayamıyorum çenemi. kore dizileri hele ki sineması güzeldir. izleyiniz, izlettiriniz :)

ser_min dedi ki...

Sonunda kore semalarına aldık senide. Bencede çok doğru bir yerden başlamışssın. Üstelik bir kaç kez izlemek istiyorsun ki ilk sıralarda bunu izlemen bu açıdan da iyi olmuş. Şahsen ben bu diziyi tam 3 kez izledim :D İlk kez bir diziyi 3 dikiş yaptım hatta çift dikiş yaptığım da ilk dizidir neyse. Dizinin oyuncu kadrosu inanılmaz güzel ve samimi katılıyorum. Ancak iri yarı, saftirik insan var ya onun ölümü beni çok üzdü(evet o motorsiklet kazasında öldü) Japon-kore karşımı arkadaşa bayılırım Kim Jae Wook. Gender-bender tarzında da en beğendiğimdir çünkü eun hye gerçekten inanılmaz derecede güzel oynamıştır. Müziklerine gelince sadece soundtrack indirme aradaki parçalarda muhteşemdir benim kocaman bir klasörüm var dizinin müziklerinin olduğu döner döner dinlerim. Birde oyuncular arası kimya inanılmaz dediğin gibi kamera arkalarını izle salya sümük ağlıyorlar son bölümün çekiminde sette. Sonuç olarak benimde bir bütün olarak vaz geçemediğim bir dizidir. Ailenin parçasıymışssın gibi hissettiren nadir dizilerden. Birde kahkasına bende hastayım amcamızın eun hye noel baba gibisin diyor ya ona gerçektende öyle. Tamam sustum :D

kimbapsushi dedi ki...

O arkadaşın ölümünü yazmıştım üstteki yorumumda ama sildim sonra, bu mutlu anlarını bozmak istemedim. Ama sermin gaddarı hemen yumurtlamış:P Japon-Kore kırması arkadaş Antique Bakery'de de süperdir. Dizinin oyuncularla röportaj vb. zımbırtıların olduğu special bölümünü de izlemelisin. Bir de ost konusunda sermin'e katılıyor ve bölüm bölüm çalan tüm şarkıların olduğu (official ost'de olmayanlar dahil) şöyle güzel bir link veriyorum. (Yalnız rukiye şu an pişman izlediğine, kore lafını duyunca nasıl saldırmışız serminle :)

http://www.dramabeans.com/media-stuff/cp-unofficial-soundtrack/

ser_min dedi ki...

Harbiden ha!!! Valla ben kendimi zor durdurdum.
Kimbap verdiğin site benimde parçaları indirmek için kullandığım site idi. Hepsi var şuan. Valla müzikleri seçen elemanı kutlamak lazım. Hem sahneye cuk oturuyordu sözler, hep muhteşem grupların, şahısların muhteşem parçalarını tanımış olduk. Valla insafsızlık ettim ama söyleyi verdim. Hayat işte ne getireceğini bilemiyorsun.Çom üzüldüm çok :(

kucukrukiye dedi ki...

kizlar kusuruma bakmayin anca bilgisayarimin basina gecebildm bugun (evet saatlerimiz 3u gosteriyor)
iri duygusal ayicigimiza ben cok uzuldum yaa!!gercekten...T_T
bir zamanlar vahsi melek diye bir dizi vardi ordaki ivo muydu basroldeki cocuk onun oldugunu duyunca da cok fena olmustum.. o da trafik kazasinda vefat etmisti. genc yasta yetenkeler..yazik valla!

verdigin siteyi yarin inceleyip bol miktarda download yapacagim kimbapsushi cooook tesekkur ederim.
ipodumu dolduran japonca sarkilardan sonra sira korecelere geldi demek!!seneye okulumda korece dersi aciliyor, japoncanin uzerine koreceye de baslayabilirim. en azinda dinlerken konusmalari bir kulak asinaligim olur:))

special bolumunu indirdim ama biraz bekletiyorum, bir hafta sonra filan diziyi coook ozledigimi hissettigim bir an izlicem. zaten az biraz goruntuler son bolumun sonunda da vardi. joo nimle eun chan birbirlerine sarilip agliyorlardi..kiyamam!!
yalniz o atmosferi nasil tutturmuslar ben hala sasiriyorum. oyle boyle basarili bir yapim degil. cidden hayran kaldim adamlara!!

han kyulun kuzenini oynayan muhtesem kahkahali ve sirin abimizin unlu olmasina da cok sevindim, onun dizileri de izlenecekler listesine girdi:)

aaah aaah kore dunyasina girmem hic hayirli olmadi hiiiic!!kendimi biliyorum otokontrol yok bende!bitirdin beni uzakdogu..ama seni yine de seviyorum hemi de coook!!

kimbapsushi dedi ki...

ivo ölmüş mü??? inanmıyorum hiç duymamıştım, çok üzüldüm.:(

bu arada verdiğim site bir blogdur kore dramalarıyla ilgili, o açıdan da yararlanabilirsin ben takip ederim hep. www.dramabeans.com

valla ben de senin adına üzüldüm küçüküm rukiyem çünkü tek tarafta durunca iş daha kolay. benim gibi hem kore hem japonya dersen ne izliceğini şaşırıyorsun. benim değişiyor. bir süredir kore filmleri izliyordum. ondan önce anime ve jdramaydı. şimdi yavaşça kore dizilerine dönüyorum. o dönem hangisini izlemek gelirse içimden:)

ser_min dedi ki...

Kesinlikle iki tarafta olmak pek hayra alamet değil vallahi billahi. Ama dediğin gibi uzakdoğu aşkı başka birşey ya!!!
Yanlız ben bu kuzeni canlandıran amcanın paju diye bir filminde vede lee min ki ile oynadığı bir dizisinde izledim de pek hoşuma gitmedi. Bu dizide çok şirin bir karakteri var. Neyse bu ipod olayına hiç girmeyeyim. Çünkü müzik çalarımda hep korece ve japonca parçalar olduğundan çok dışlandım ancak en azından kimse kulaklığımın birini alıp beni keyfimden etmiyor nihahaha bencillikte son nokta :D

kucukrukiye dedi ki...

ne hallere geleceimi önümüzdeki günlerde hep beraber görüciiiz:))
şimdiden yavaş yavaş günde bir bölüm diziden ne çıkar diye kendimi kandırmaya başladım bile!!
allahtan kafamdan çabuk savuyorum...

bu pazar erkek arkadaşımı askere uğurlıcam bakalım haftaya o moral bozukluğu içinde kararımdan sapma olacak mı??
ser_mincim valla benim etrafımdakiler alıştılar benim garipliklerime zor oldu ama oldu:))
artık kendimi kaptırıp japonca şarkı söylerken ya da telefonum derste basbas japonca şarkıyla çalınca gülüp bu da böyle garibim diye geçiyorlar:))darısı senin başına,insan rahatlıyor valla ^_^
Bİr de bişii sorucam siz arşivci kişilerden misiniz yoksa online mı izliyorsunuz??ben indirmeyi tercih ediyorum da(sonra tekrar tekrar izlediğim için)
indiriyorsanız acep nerelerden indiriyorsunuz??(japon dizileri için bir sitem var ama kore dizileri için bilmiyorum)

kimbapsushi dedi ki...

Ben arşivciliğe yeni başladığımdan bu konuda pek yardımcı olamicim:(

Benim de bilgisayarımda açtığım uzak doğu klasörü taşmakta artık, onlardan başka bir şey dinlemiyorum. Yıllardır dinleyip vazgeçemediğim grupları unutturdular bana.

Bir de Ivo ölmemiş yahu, birileri daha okuyup üzülmesin diye yazmak istedim. Muhtemelen birileri yine yalan haber salmış ortamlara. 3 çocuğu var adam evli ve mutlu. Hatta daha geçen eylül ikizleri olmuş. Valla ruki (adını böyle kısalttım) bana acayip bir gün yaşattın, önce üzüldüm sonra sevindim bu haberle.

kucukrukiye dedi ki...

sen ciddi misin??yauv ben yıllarca boşuna mı üzüldüm çocuğun arkasından!!SAf mıyım salak mıyım acaba..hey yalebbim:))
sevindim valla kimbapsushi teşekkür ederim mutlu oldum akşam akşam:))
senin de nickin pek bi uzun kuzum ben de bi kısaltsam mı,bir de her yazışımda ulen yanlış mı yazdım acaba diye bi gerilmiyor da değilim:))

kimbapsushi dedi ki...

kısaltabilirsin tabi. kim veya kimbap olarak kısaltan arkadaşlar mevcut, gerçi sushi'nin öksüz kalışı üzüyor beni, japonsever yanımı temsil ediyor çünkü:) neyse istediğin gibi hitap edebilirsin maksat gönüller bir olsun :P bu arada hayırlı teskereler:)

ser_min dedi ki...

Öncelikle allah kavuştursun dostum ben filmleri ve sevdiğim dizileri arşivliyorum hemen sana benim kore dizileri için indirdiğim siteyi vereyim. Üstelik her türlüsünü bulup indirebiliyorsun. Altyazılı yazısız hemen yazıyorum
http://www.d-addicts.com/forum/torrents.php
Birtane daha var
http://www.avistaz.com/
Umarım işine yarar
Birde demek yıllarca ivo'nun öldüğünü düşündüm ha :D nekadar ironik bir durum bu neyse artık biliyorsun yaşıyor aslında o ölmedi yıllarca senden sakladık ama artık açıklamanın zamanı geldi İvo Ölmedi :D

kucukrukiye dedi ki...

vahşi güzeli ne çok izledim yaa ben! hele lisede yurtta kalıyordum (yatılı okul) tam etüt saaatimiz başlamadan vahşi güzel başlıyordu. erkek arkadaşlar açılışını pek bir severlerdi :)) yerlerde yuvarlanan güzel ablamızı az biraz daha görmek için az mı azar işittik hocalardan:))

bu arada çok sağol ser_mincim hemen bakayım. torrent kullanmıyorum ama artık mecburiyetten kullanacağım:)

mavi_61 dedi ki...

Coffee Prince izlememek için bir neden yok ki (=

âyine-i devrân dedi ki...

tam on ikiden vurup esaslı bir giriş yapmışsın kore dizilerine, devamı gelsin lütfen :d benim için bi coffee prince bir de misa, şu ana kadar izlediğim en iyi iki dizi (cain and abel'i de katabilirim yanlarına), bu arada konu pek alakalı olmayacak ama bir sorum var, ben pek japon dizisi izlemedim (sanırım sadece zeni geba'yı bitirdim) ama şöyle bir genelleme yapabilirim sanırım, kamera açıları ve ışıklandırma bence kötü japonlarda, korelilerde ay parçası gibi oluyorlar ekran karşısında, sen ne düşünürsün bu konuda??

kucukrukiye dedi ki...

ayine-i devrancim
bence japonlar dogru duzgun kamera kullanmayi pek beceremiyorlar. yani adamlarin sahane animasyon yeteneklerinden nedense kanli canli dizi film cekimi soz konusu olunca eser kalmiyor. Mesela bana da bilgisayar efektlerini bir turlu becerememeleri garip gelmistir her zaman. En iyi onlarin yapmasi gerekmez mi?? ma bir turlu gercekci yapamiyorlar olmuyor!!
Cok seviyorum adamlari ama kabul etmek lazim sinema nasil cekilir o konuda pek iyi degiller

Lee dedi ki...

Rukiye artık seni de takip ediyorum :)

CP yazını daha önce okumuştum, yarın bir daha okuyacağım. Şimdi yatacağımda :)

En sevdiğim kore dizisidir. Yerine başka bir çooook büyük ihtimalle koymayacağım. Daha iyisinin gelmesi çok ama çok zor.

Deli gibi filmini bekliyoruz :)

kucukrukiye dedi ki...

hoşgeldin lee :))
ben de geçen gün ikinciye bitirdim CPi, üçüncüsü dördüncüsü ne zaman olur bilmiyorum. hala aynı şekilde gülüp ağlamayı başardım :))

bu arada bu ne filmi??gerçekten mi??çekiliyor mu yoksa efsane mi??ay ay merak ettiiim!! =_=