12 Şubat 2010 Cuma

choco choco choco chottoo!!


Evet cikolatalarim cok guzel olmus. Afferin bana :) Resimler icin kusura bakmayin, dunyanin en dandik kamerasina sahip cin mali bir telefonum var onunla cektim. Tarifi vereyim ..

Once bi cikolataci bulup bir miktar (yaklasik 400 gr) kuvertur aliyorsunuz. Ben yarisini bitter yarisini sutlu aldim.

Diger malzelemeler ise;

Cikolatali kek (istediginiz miktarda)

Bir kutu krema

O aldiginiz kuverturlerin yarisini elinize bi bicak alip kitir kitir kucuk kucuk parcaliyorsunuz. Rende de kullanabilirsiniz aslinda ama benim elimde eridi kuvertur cok zorladi rende beni o yuzden. Akabinde kremayi karistirarak orta ateste kaynatiyorsunuz ve kaynayan kremayi parca pincik edilmis cikolata rendelerinin uzerine dokuyorsunuz. Eriyene kadar da karistiriyorsunuz. Zaten hemencecik eriyor. Karisim biraz civik civik oluyor. O karisimin icine yine daha onceden ufalanmis kek kirintilari karistiriyorsunuz. Istediginiz kadar koyun. Valla benimki bi baton kekin tamamini aldi ve zor katilasti. Yani daha fazla da koyabilirsiniz siz.

Simdiii ilk asama bitti. Bu karisim (altta resmi pek ic acici degil degil mi =))

3-4 saat soguyor ve donuyor. Arada karistirin da sadece ustu katilasmasin. Ben dun 6-7 saat bekledim ama evin icinde katilasmadi, ben de sinirlendim dolaba koydum. 2 saatte kendine geldi :)

Dolapta artik iyice sekillendirilebilecek kivama gelmis olan harctan kasikla alip top top yapiyorsunuz. Bu topcuklari bir tepsiye yagli kagit serip (normal kagit da olur caniiim) onun uzerine yerlestiriyorsunuz ve dolapta yine bir yarim saat bekletiyorsunuz. Onlar dolapta donarkene siz de benmari usulu geri kalan cikolatalarinizi eritiyorsunuz. Biz eve yeni tasindigimiz icin tencere kap kacak olayim cok kisitliydi. Ben de tavaya oturttum derin tabaklardan bir tane :) ne yapayim. Benmaride dikkat edilmesi gereken biro lay suyun sicak fakat kaynamamis olmasi gerektigi imis ama benim suyum kaynadi..Yok efendim cikolatanin icine su kacmamasi gerekiyormus, ben kacirdim =)

Nihayetinde dolaptaki topcuklari o eriyen cikolatalara bulayip tekrar yagli kagida diziyorsunuz ve dolaba atiyorsunuz (biraz disarida beklettikten sonra tabii ki)

Benim cikolatalarimin lezzeti guzeldi ama kekini az koydugum icin ici cok yumusak kalmisti. Siz daha fazla koyun bence denemek isterseniz. Bir de benmaride cikolata cok cabuk donuyor o yuzden seri davranmaniz lazim. Benimkileri bir gorecektiniz, ilk sira gayet guzel sekilli sona dogru sekiller bozuluyor.. ^-^


Asagidaki fotograftakiler bozuk sekilli. En iyilerini sirin bir pakete koyup verdim Mert’e. Simdiye kadar sevgililer gununun gelip gectigini bile anlamazdik. Ozel gunler de aynen..Ne hediye bir sey..Gerek duymazdik ama bu sefer ayri.. Ayri kalacagiz bir yil… O yuzden elimle bir seyler yapayim dedim. Neyse.. Begendi ama..

Geri kalanlari dab en evde yokken annemler gitmis gelmis yemisler. Babamin seker firlamis tabii “Kizimin cikolatalari bana dokunmaz” diyip 6 tane yemis =)) Uyuyor simdi..Hey allahim!!

Bugun insanlik icin kucuk kendim icin buyuk bir adim atip kuafore gittim. Yine kiriklarini alalim parolasiyla saclarima dalan aabi, “Yok ablacim kisaltmiyorum” diye diye kisaltti sacimi. Hayir zaten zar zor uzattim, omuz hizami 18 yildir ilk defa gectim..Neden beni en basa donduruyorsun be adam!! Neyse kararliyim canim tekrar kestirmeyecegim. Uzasin saclar.. Disi insana benzeyeyim az biraz.

Oyle iste.. Bu aksam da ailecek kultur-sanat aktivitesinde bulunacagiz. Oguz atay’in en sevdigim Tehlikeli Oyunlar’ini tiyatro oyunu yapmislar. Cok merak ediyorum nasil yapmislar. Hikmet Benol’cugu nasil canlandirmislar bir gorelim.


6 yorum:

suspiciousninjagirl dedi ki...

Eline sağlık , ben deniycem çok güzele benziyor. Dün gecenin bir yarısı vişneli kek yapmamış olsaydım yapardım ama bütün enerjimi harcadım :D
Bu arada kırk aldırma oalyı yalanmış öyle şeyler yaptırmadan uzat saçlarını...

kucukrukiye dedi ki...

yok artik ugramam bi daha kuafore, bakimsiz olsun uzasin artik nalet sac!! yillardir az biraz uzuyor depresyon halinde gidip kestiriyorum :)tam bu sefer oldu derken yine kesti hain adam!!
bi deee visneli kek de iyi fikirmiiiss...(hemencecik cani cekmek)

Janoomma dedi ki...

Bu saatte okumamak lazımmış demek ki...
Tüh, nasıl da canım çekti şimcik. Tam da elimde cipsimle oturmuş Supernatural izleyecektim ki, başlamadan uğrayıp çikolataları göreyim dedim. Gelmez olaymışım :D Canım tatlı çekti, yanımdaysa bir poşet tuzlu abur cubur var!
Neyse, sabaha az kaldı :P
Eline sağlık. Ben de hep çikolata yapmak istemişimdir ama bunun için fazlasıyla üşengecim.

kucukrukiye dedi ki...

cok zahmetli bir is degil dene bence yemesi zevkli oluyor:)
tabii senden once ev ahalisinin bitirmemesine de dikkat et :)
ben cesitlerini de deneyecegim. bogurtlenli var sirada :))

fato dedi ki...

İştahım kabardı be :D Ama moralim de bozuldu :( Çikolata hazırlayabileceğim biri bile yoook :( Aman olmasında kim uğraşcak :D Sonra bide çikolataları paylaşması wrar :D bende yapar kendim yerim :D

kucukrukiye dedi ki...

valla erkek arkadasima(pek resmi oldu bu::)) verdim tamam da yine de yiyemedim doyumca..evdekiler bitirmis saolsunlar:))
saklamak lazim