22 Şubat 2010 Pazartesi

vee yeni okul donemi acilir...

Eveet o kadar aglayip zirlayip mizmizlandiktan sonra en sonunda okulum acildi. Bugun cocuklar gibi sen dersime gittim. Hatta asistanliga basladigim icin daha da once gittim ki programimi boulm sekreterine danismanima filan bildireyim de calisma saatlerini belirleyelim. Sabah cok guzel ciktim bolume - gune baslamak icin kritik olan ilk kahvenin ardindan - , asistanla konustuk filan. Sonra kendimi birden fizik labinda buldum. Verilen ilk is; “Alin bu fizik labini adam edin, Her yer her yerde” oldu. Ikeadan boy boy kutular alinmis onlara malzemeler yerlestirilecek ve etiketlenip kayitlari tutalacak. Ilk basta bi amele isi bu filan diye mizmizlandim (tabii ki ^-^) ama sonra dusununce bana cok faydasi olacagini anladim. Tamam bir suru lab dersi aldim ama yani toplasan 50-60 deney maximum yapmisimdir..Belki cok az daha fazla. Ama bizim deneylerin sorunlari malzemelerin cogu zaman kurulmus olmasiydi (zamandan tasarruf icin) Ve universite fiziginde uzerinde durulmayan ama lise fiziginde biz ogretmenler olarak kullanacagimiz deneylerin malzemelerini bilmiyoruz mesela. Bugun bir kere daha gordum bunu.

Bugun ilk agirlik dinamometre dolabini aldim, duzenliyorum. 1kglik agirliklarin arkasindan bir cesit daha agirlik cikti. Bakiyorum bakiyorum demir bir silindir. Ama agirlik kancasini takacak yeri yok mesela. Bayaa bi kafa yordum nasil kullanilabilir filan diye. Acaba dedim agirlik degil mi? Yok tartiyorum tam 1 kg. Boyle icine dogru iki deligi var ama altindan cikmiyor…Garip bir cisim. Ve ondan 15-20 tane filan var. Dolabi bosalttim. En arka siradan bir tanesinin altina zamaninda (rahat 10 yil once-koskoca bogazici dersin-daha labi bile tam degil) kalorimetre yazmislar. Sok oldum resmen. Bik bik fizik kitaplarindan, kimya kitaplarindan ne oldugunu cok iyi biliyoruz kalorimetrenin ama gorunce tanimiyoruz. Iki tanecik rafi toparlayabildim bugun ama gercekten bir koli bilmedigim esya cikti icinden. Fotograflarini cektim arastiracagim. Danisman hocamiz da soylemiyor ne olduklarini. Arastirin ogrenin diyor. Ilgisizliginden degil, iyiligimizi istediginden. Bir seyi merak edip arastirdigin zaman anliyorsun zaten. Keske butun egitim sistemi bu prensip uzerine gelistirilse de bizim gibi tembellige alistirilmis, armut pis agzima duscu ogrenciler yetistirilmese. Yeni yeni degismeye basladi ama onlari yetistiren ogretmenler de ayni kafada oldugu surece zor bu isler.

Biz egitim ogrencileri bile artik son sinif olmamiza ve ogrencinin derse katilmasinin onemidir yok efendim hocanin aniden sordugu sorularin onemidir yok pasif ogrenci degil de aktif ogrencinin daha iyi oldugudur gibi konulari cok iyi bilmemize ragmen, biz bile hala ogrenci konumunda bize yillardir asilanan bazi seyleri asamiyoruz. Cunku anaokulundan beri ayni kultur, ayni guvensizlik asilanmis bize. Derste konusma, bir sey sorma, konusursan sacma bir sey soylersen ya da hocanin sorusuna yanlis cevap verirsen ne hale dusersin..gibi gibi..Hastalik yani. Bunlarin tam tersini yapmayi ogrendigimiz halde, ogrenci olarak aynen devam. Ogrenci kafasi… Bugun mesela kuantum dersim vardi. Ben bu dersin ilkini 3 yil once aldim (hatirlar misiniz bilmem hani bir ucak kazasi olmustu Isparta’da, Turkiye cok saglam bilim adamlarini ve adaylarini kaybetmisti- iste orada olenler benim (kuatum)hocam ve arkadaslarimdi) Ve donem ortasinda hocamiz vefat ettigi icin baska bir hoca geldi. Biz o dersi yarim yamalak ogrenip gectik. Bugun devami olan derste hoca dersin %15 notunun derste sordugu sorulardan oldugunu soyledi. Yani derste herkese rastgele soru soruyor ve buna gore arti eksi veriyor. Ben zaten ilk konulari unutmusum. Allahim size anlatamam ne kadar buyuk bir gerginlik yasadim. Tamam onun niyetini de anliyorum. Millet derse gelsin, calisip gelsin, derste aktif olsun falan filan da…Kuantum bu boru mu!!! En basit sorularinda bile bugun ayrintili dusunmeye calistim kafam karisti. “How does an excited molecule returns to ground level?”=” Uyarilmis bir molekul nasil temel duzeyine doner” diye sordu bana.Electron olsa tamam..ama molekul olunca kekelemeye basladim. “Energy levels..kem kuuumm..” Filan. En son “fo fo fo fooootooon” diye boyle titrek bir sesle cevabini verdim. Cok yanlis bir sey soylemisim gibi bakti. Megersem benim kendimden emin olamamami anlamamis, cunku soru gercekten fazla kolaydi. Ama butun sinifin icinde sorulunca cat diye..Insan bir fena oluyor. Baklaim carsamba gunku derse onden calisip gidecegim.

Yarin da Japonca 102 var. 2. Kur (>-<)/ olleeeyy..Katagana ogrenip, kanjilere giris yapacagiz. Neyse ben biraz dizi izleyeyim de kafam dinlensin. Iyi geceler..Saygilar..

Hiç yorum yok: