16 Şubat 2010 Salı

gunun anlam ve onemi belirten mizmizlanma


Cooook uzun gunlerden sonra en sonunda evde yalnizim. Ben alisik degilim evde anne-babaya. Hayir aramiz kotu anlasamiyoruz gibi bir durum da soz konusu degil ama.. Ne bileyim, liseden beri disaridayim ben. En fazla bir iki hafta beraber kaldik o zamandan beri. O da cogunlukla yazdi. Denize gitmek, arkadaslarla gezmek filan darken kayniyordu. 24 ocaktan beri diz dizeyiz… Ehehee birden “annemi istiyooom, annem bana yemek yapsiiin” diye agladigim gunleri hatirladim .Insanoglu cidden ne tatminsiz bir yaratik. Simdi aabimle kaldigim eve de yeni girdik. Her bir yani tamir istiyor. Incik cincik bir suru isi oluyor. Bi oturup tatil yapamadim ya! Canim cikiyo valla. Okul daha baslamadi diye kimse Istanbul’da degil. E Mert zaten yok!! OOff yapacak bir seyler bulsam iyiydiii…Derkeeen yillardir hep gitmek istedigim ama sehirdisinda oldugum icin kacirdigim !f Istanbul’a tek filmlik de olsa bu sene gidiyorum =) Yaz Savaslari adli anime filme bilet aldim. Ilk fragmani izledigimde bana cok tanidik gelmisti cizimler megersem The Girl Who Leapt Through Time (Zamanda Sicrayan Kiz) in yonetmeniymis adam. !f Istanbul’un sayfasindan almis oldugum tanitimi buyruuun…

Samâ wôzu
Yaz Savaşları

Japonya - 2009 - 114' - Renkli - 35mm
Japonca / İngilizce ve Türkçe altyazılı

“Bu, birdenbire ortaya çıkan küresel bir internet kriziyle uğraşan büyük bir ailenin öyküsüdür. İnternetin ileri teknoloji ürünü ağları ne denli gelişmiş olursa olsun, aile bağları var olan ağların en güçlüsüdür.” (filmden)

Yaz Savaşları neredeyse dünyadaki tüm insanların, zamanlarının çoğunu internette, Oz adındaki bir sanal ortamda tükettiği bir gelecekte geçiyor. Matematik dehası lise öğrencisi Kenji Koiso ise, yaz aylarında Oz sisteminin yarı zamanlı programlayıcılarından biri olarak çalışıyor. Ta ki, rüyalarının kızı Natsuki onu 90 yaşına basacak olan büyük annesinin doğum günü için ailesinin yanına davet edene kadar. Kenji daveti kabul edince, bir yandan Natsuki’nin 27 kişilik ailesi ve yaşlı büyük annesiyle tanışırken bir yandan da bu kutlamada üzerine düşen görevi öğreniyor: Natsuki’nin nişanlısıymış gibi yapmak. Bir gece, Kenji’nin telefonuna e-mail ile bir matematik problemi düşüyor ve matematik dehası Kenji dayanamayarak bu soruyu çözüveriyor. Ancak kısa zamanda ortaya çıkıyor ki, bu problemin çözülmesi, paralel bir evrenin Dünya ile çarpışmasına neden olacaktır. Oz ortamında bu işin sorumlusu açıklanıyor ve Kenji’nin avatarı bir suçlu gibi tüm dünyaya duyuruluyor. The Girl Who Leapt Through Time’ın yönetmeninden yine ince düşünülmüş ve görsel olarak çok etkileyici bir film daha... Yaz Savaşları, bilim kurgu formunda bir büyüme hikayesi anlatan ve usta işi animasyon sanatına eğlence katan bir film.

2009 Japon Medya Sanatları Festivali: Animasyon Kategorisi Büyük Ödülü
Sitges Film Festivali: En İyi Uzun Metraj Animasyon
Japon Akademi Ödülleri: Mükemmellik Ödülü
Locarno Film Festivali Leeds Film Festivali
Hong Kong Asya Film Festivali

Yönetmen Hakkında
Mamoru Hosoda
Mamoru Hosoda, 1967 yılında Toyama, Japonya’da doğdu. Yönettiği uzun metraj filmler arasında Digimon Adventure (1999), Digimon Savers (2000) ve One Piece (2005) gibi filmler dikkati çekiyor. Yönetmenin çok sayıda ödüle layık görülen animasyon filmi The Girl Who Leapt Through Time (2006), 2007 yılında Japon Akademisi tarafından En İyi Animasyon seçildi.

Soooyle ayaklarimi uzatip sapkinca, saatlerce anime ve dizi izlemek ister su deli yurek..ama ne fayda. Luxor'um zaten kizginlik donemine girdi geceleri uyutmuyor saolsun. butun gece bebek gibi kucagimda onu susturmaya calisiyorum. O o haldeyken bilgisayari acip bir sey de izleyemiyorum. Amaaan ne mizmizlandim ya!! Ama seviyorum mizmizlanmayi. Siz bakmayin bana keyfim de yerinde aslinda. Sadece yalniz kalip biraz kafa dinlemeyi ozledim. Tamam su anda yalnizim ama annem giderken yine is birakti bana saolsun. Utu yapilacak, bulasik yikanacak gibi gibi.. Neyse..Ben Yama Nade izleyeyim bir bolum. Onun da 5. bolumunun altyazisi ne zaman gelir acaba??

Hiç yorum yok: