26 Şubat 2010 Cuma

Dragon Zakura: yine yeni yeniden okullu bir japon dizisi..

Evet yine yillardan beri surekli karsima cikan ama yine sonralara biraktigim dizilerden biri. Dragon Zakura… Yani okulda gecen, ogrencili ogretmenli dizilerin hastasi oldugumu bilmeme ragmen neden bu kadar beklettim bu diziyi ben… Simdi 6. Bolumunu bitirdim. Acayip eglenerek izliyorum. Bu haftasonu insallah bitirecegim. Soyle bir kisa tanitimini yapmak istiyorum ^-^

Sakuragi Kenji bir zamanlarin motorsiklet cetesi uyesi, simdinin ise fakir ama hirsli avukatidir. Hedefi vasat bir okuldan ogrencileri Japonya’nin en elit ve girmesi en zor okulu olan Tokyo Universitesine yani Toudai’a sokup, unlu olmak yani zengin olmaktir.

“Hayatini degistirmek istiyorsan, Toudai’a gir!!”


Bunun icin de ortalamasi 36 olan, batma noktasina gelmis, butun ogrencilerinin salak damgasi yedigi bir okulu gozune kestirir. Bir sekilde okula girer, zar zor kendine bir sinif olusturur. Ve bu sinifa degisik ogrenme teknikleriyle o zamana kadar fazla kullanmadiklari beyinlerini kullanmayi gosterir. O zamana kadar “salak” olan ogrencilerin aslinda isterlerse basarabileceklerini ogretir.

Biliyorum..biliyorum..Japonlar bunu hep yapiyor. Ama ben her seferinde izlemeyi seviyorum. Henuz bikmadim. Azmin zaferi hikayelerini seviyorum. Bir itirazi olan??

Ozellikle olayin icine komedi unsurlarini, degisik ve yaratici calisma tekniklerini koyarlarsa beni kalbimden vuruyorlar. Dragon Zakura’da bunlardan bolca var. Matematik dersi icin mesela hizli dusunmelerini ,matematigi otomatige almalarini ve onu oyun olarak gormeleri icin pin-pon oynar gibi calismaya basladilar. Sakuragi basit bir islem sorarak topu gonderiyor, karsilayan topu karsilarken cevabini veriyor filan. Ya da Ingilizceyi sinifta ingilizce sarkilarla jimnastik yaparak ogreniyorlar..

Sadece Toudai sinavina hazirlanmak icin olusturulmus bu sinifta yavas yavas ogrencilerin arasindaki iliskiler de degisiyor. Kiskancliklar yerini arkadasliga birakiyor falan filan..Ama dedigim gibi boyle duygusal hikayelerden bikamadim henuz. Ayricaa oyuncularinda bunda etkisi yok degil :)

Yamapi var en onemi rollerden biri, Tabii ki sinifin asi cocugu ^-^.

Sinifin seker cocugu datli mi datli Koike Teppei. Ben Aragaki Yui’yi de pek severim. (koizorada az aglatmadi beni). Inanilmaz tatli bir gulusu yok mu kizin sizce de?? Ama nedense ayni hisleri Nagasawa Masami icin tasimiyorum. Bana cok kart geliyor o kiz. (Kart diyene bak, benden 1 yas kucukmus bi de:)
Proposal Daisakusen’de acayip uyuz olmustum. Gerci Yamapi’yi de o dizide pek sevmemistim. Naohitocum vardi orda, onun icin izledim o diziyi bi de yan karakterler icin. Mai-chan no Shitsuji’deki kiz ve kisa boylu cok komik bi cocuk vardi. Onlar izlettiler diziyi resmen. Neyse konu dagildi ^-^

Aslinda Dragon Zakura icin yazacaklarim simdilik bu kadar. Diziyi bitireyim tekrar konusurum..Bi dakika ya dejavu oldum..Ben buna benzer bir yalani bir kez daha atmistim bu forumda. Hangi dizi icindi acaba?? -_-“ Neyse caniiiim, canim saolsun :)

1 yorum:

Sensee Cosplay dedi ki...

Yeni başladım ben de ilk 3 bölümü çok beğendim, güzel bir yazı olmuş!