7 Mart 2010 Pazar

Hajime No Ippo: The Fighting Spirit



Kahramanimiz Makunoichi Ippo extremely average denebilecek, yakisikli olmayan, oldukca utangac,sessiz sakin saygili bir lise ogrencisidir. Annesine babalarindan kalan balik isinde yardimci olur ve balik kokmasi nedeniyle okulda hep dalga gecilir. Asosyal tartaklanan anime karakterlerinden desem kafanizda canlanir sanirim. Yine bir okul cikisi okuldaki serseriler tarafindan dayak yerken Takamura adli bir boksor onu kurtarir ve o anda tabii ki Ippo’nun idolu oluverir. Guclu olmanin nasil bir sey oldugunu merak eden Ippo boks ogrenmeye karar verir ama bunun icin bir testi gecmesi gerekmektedir.


Tahmin edeceginiz uzere Ippo testi gecer. Boks icin dogustan gelen bir yetenegi olmamasina ragmen annesine yardim etmesinden gelen kuvvetli kollari ,boksa olan aski ve tabii ki azmi vardir. Yavas yavas basamaklari emin adimlarla tirmanir.

Ippo benim animelerde gordugum en efendi karakter. Hic bir zaman cirkinlesmiyor. Rakibine her zaman sonuna kadar saygi gosteriyor. Boyle ringe cikip artis artis boks eldivenlerini kaldirip seyirciye oynamiyor. Adam gibi klasik japon gibi egilerek selamliyor hem seyirciyi hem rakibini. O yuzden zaten oyle duzmani filan yok. Hala dovusemedigi idolu Miyata adinda bir boksor var. Ona karsi biraz gayimsi duygular besliyor sanirim o da benim kotu dusuncem olsun. Coksa f bi cocuk tam yanaklari mincirmalik. Birde ana karakter yenilmez diye bir durum yok.Cok fena dayak yiyor, yeniliyor da.

Hajime no Ippo gercekten tam da kafayi bosaltmalik bir anime. Komik, dovus sahneleri cok basarili, yan karakterler harika,bi de cok komik(iki kere dedim biliyorum ama gercekten oyle) Seviyeden yoksun Takamura(ki kendisi gercekten cok unlu bir boksor animede), yeteneksiz ortalama Aoki ,agzi buzusmus oldukca sert dede antrenor, ve cesit cesit rakipler..gercekten guzel olmus. Zaten guzel olmasa bu kadar unlu de olmaz diye dusunuyorum. Hatta yillar sonra devami da cekildi (hala devam ediyor mu bilmiyorum)Hajime no ippo: New Challenger diye.

Cizimler ilk onceleri gozumu tirmaladi ama cizimlere onem vermeme ragmen eger konu beni suruklerse pek de ilgilenmiyorum. Ama benim icin cok onemli olan komik yuz ifadeleri gercekten Lovely complex ve One Piece ile yarisir. Onlardan biraz daha farkli ama yine komik yine komik. Biraz Great teacher Onizuka’ya benziyor.

Bu bitince sirada Slam Dunk var. Eminim o da harikadir. Spor animelerinde gidelim bakalim biraz da, Prince of Tennis’i de mi izlesem??Var mi bildiginiz guzel spor animesi?Tavsiyeler varsa seve seve dinlerim^-^

Hiç yorum yok: