27 Mart 2010 Cumartesi

ogrencilik banzaaii!!


Su universite hayatimin son yilina girdigim donemde kafam diger arkadaslardan cok daha rahatti. Cunku mezuniyetten sonra ne yapacagim cok belliydi. Izmir’e donup ozel ders vererekten keyif catacaktim, ya da bir ozel okula girecektim. Ama her sey arastirma dersi almamla degisti. Ne bileyim acayip hosuma gitti ders. Data toplamak onlarin analizini yapip bir sonuca varmak filan. Agir is ama ne bileyim eglenceli bir sekilde. Benim gibi inek bir ogrenci icin daha guzeli olamaz ^_^

Yuksek lisansi hic dusunmezken birden yavas yavas acaba yapsam mi diye dusunmeye basladim. Gecen senelerde fizik bolumunden bir hocadan teklif gelmisti, departmani degistirip fizikte akademik kariyer yapmam icin ama aileme cok masrafli olacagini ve beynimin bunu kaldiramayacigini dusunerek vazgecmistim. O yil yuksek lisans secenegini de silmistim kafadan. Ama bu sene ilk defa bir seyi bu kadar istedigimi hissettim. Yani OSS’ye hazirlanirken hedefim sadece daha yuksek puanlardi, bolumde okurken de iyi notlarla dersleri gecmekti. Ama yaptigim isten zevk almaya son iki senede basladim ve dedigim gibi ilk defa aileme yuk olacak miyim? Devaminda ne olacak diye dusunmeden kendim icin bi atilimda bulundum. Kendi bolumume yuksek lisans icin basvurdum. Sagolsunlar ailem ve Mert de cok desteklediler beni.

Bilim sinavim o kadar iyi gecmemisti, hatta sevgili hocam "O sinavin hali neydi oyle, senden hic boyle bisi beklemezdim” filan deyince tutustum haliyle. O moral bozukluguyla mulakat da parlak gecmedi. Yine de bilim sinavindan iyiydi. Karsinda 8 tane hoca ayni anda sana agir sorular soruyor ve sen onlarin her birine ingilizce mantikli cevaplar vermek zorundasin ve bir sekilde kendini satmak zorundasin. Evet, yillardir ingilizce egitim aliyorum. Ingilizce cok iyi yazip, anlayabiliyorum fakat konusmak…hala o konuda kendime guvenim yok, cunku bizim okulda konusmanin uzerine bir agirlik yok. Ama nasil olduysa mulakatta belli bir sure sonra grameri filan kafaya takmadan ingilizcenin kasini gozunu yara yara konusmaya basladim. Bir sekilde atlattim. Gecen Cuma olmustu mulakat. Dediler ki Cuma aksam soyleriz..Sonra o pazartesiye oradan carsambaya oradan persembeye…En sonunda Cuma gunu aciklandi…Evet Kabul edilmisiiim \(^_^)/

Simdi kafam yine rahat. Alese girmem ve bir sekilde bir dersten kalmamam lazim…6 yilimi verdigim egitim fakultesinde 2 yil daha kaldiktan sonra da sonum ne olacak cok merak ediyorum.

PS: Berre Marmara Universitesindeki arastirma gorevlisini de kabul etmisler. Merak etmistin ya soyleyeyim dedim.

8 yorum:

Berre dedi ki...

Ben onu merak etmemiştim ya, seni engellemesin, kim biliyorsan biz onu engelleyelim filan demiştim :P

Tebrik ederim bu arada ^^

Bence de, öğrencilik banzaii ^^

inferidii dedi ki...

omedetou!;)

kucukrukiye dedi ki...

ay ben tamamen yanlış anlamışım,e tabi kafa yerinde değil bu aralar :))
ikinize de teşekkürler tebrikleriniz için,bakalım girmesini bir şekilde başardık da çıkması nasıl olacak:))

kimbapsushi dedi ki...

ganbatte :) tebrikler ve başarılar. ben de şu an bir kursta öğretmenlik yapıyorum, 2008 mezunuyum. ama seneye yüksek lisans için kasacağım bakalım.(matematik bilgisi olmadan ales nası olcek, onu sormayın ama!) neyse hayallerinin izinden giderek en iyisini yapmışsın bence=)

kucukrukiye dedi ki...

arigatou gozaimasu kimbapsushi-chan :))
valla hepimizin isi cok zor, ben biraz kolayini sectim sanirim.. en azindan egitim mezunlari ya da ogretmenlik yapmak isteyenler icin sartlar cok zorlu..
ales ayri deeert, kpss ayri deeert!!

okuyup kasip biseyler yapiyorsun sonra mezuniyetten sonra isini yapmana izin vermiyorlar.
umarim senin de yuksek lisans isi olur :)cunku gercekten bu sartlarda ogrencilik en guzeli :))ayrica yuksek lisans zaten sart oldu gibi birsey..

ser_min dedi ki...

Marmaradakini merak eden ben idim dostum onu almasalar şaşardım zaten. Gerçi ben çok sevinip seni hemencecik kutlamıştım ama yazını okuyunca sevincini daha bir paylaştım iki kat sevindim darısı isteyenlerin başına :) Tebrikler ;)
Bu arada uzun bir zamandır yoktum nette sorry yeni gördüm. Halada yokumda işte oradan buradan pc dileniyorum :)

kucukrukiye dedi ki...

ay sermincin ksiliğini hissettim valla:))teşekkür ederim - zaten kutlamıştın dediğin gibi-
kafam bu aralar dolu biraz kusura bakmazsın umarım karıştırdım diye..
bugün de der çalışmam lazım olduğu için yeni yazılarını okuyamadım..yarına inşalla:))

ser_min dedi ki...

Dostum bunun kusuru mu olur seni çok iyi anlıyorum bu aralar bende doğru düzgün ilgilenemiyorum takip ettiğim bloglarla. HAtta kendiminkiyle bile yani. Şuan yine eczanedeyim hatta. Millet beni çalışan sanıyor. Bir pc lerini öğlen ben zimmetime geçiriyorum ama yetmiyor yani :D