23 Mart 2010 Salı

nobuta wo Produce: Cok eskilerden bir klasik



Bugun baska hicbir isim yokmuscasina bloga yazi yaziyoru. Tanitsam tanitsam ne tanitsam diye dusunurken,yine kalbimde ayri yeri olan Nobuto wo Produce’u tanitayim dedim. Bakiniz nasil da tanittim;

Shuji Kiritani (Kamenashi Kazuya) okulun en populer, en guzel kiziyla cikan disaridan bakinca karizmatik mukemmel yasama sahip bir genctir. Ama aslinda o cevresindeki arkadaslarini cocuk gibi, yasami da bir oyun gibi gorur. Aslinda oldukca yalniz bir insane sayilabilir. Hayatta bir amaci olmadan oylece yasar gider.

Akira Kusano (Yamashita Tomohisa) okuldaki diger insanlardan farkli, ortama ayak uyduramayan, garip hareketlere sahip (bana gore inanilmaz sirin) Shuji’yi -her ne kadar hisleri karsiliksiz olsa da- en yakin arkadasi olarak goren bir lise ogrencisidir.


Nobuka Kotoni (Horikita Maki) kendini dis dunyaya kapatmis, gulmeyi gercek anlamda unutmus, kendine guvensiz, okulda surekli tartaklanan garip bir kizdir.

Bu uc karakterin yolu Nobuka’nin okullarina transfer olmasiyla kesisir. Gencligini ispatlamak icin bir seyler basarmaya karar veren Shuji, proje olarak da Nobuka’yi populerlestirmeyi secer. Buna Akira’da yardimci olacagini soyler. Ve boylece “Nobuta wo Produce” baslamis olur.



Seri icinde Nobuta’yi populerlestirmek icin yapilanlar tabii ki onemli bir yere sahip ama asil olay bu uc arkadasin zaman icinde nasil birbirlerine baglandigi. Shuji bir sure sonra gercek arkadasligin nasil bir sey oldugunu, bunun icin populerliginden odun verebilecegini, Akira kendini kabullenecek iki arkadas bulmayi (fazlasi da var da spoiler olmasin), Nobuta da guvenmeyi ve gulumsemeyi ogreniyor.

Benim ilk izledigim dizilerden biri Nobuta. Ve en sevdiklerim arasindadir hala. Arkadasliklarla ilgili diziler beni hep fena yapar..Gerci ask dizileri de oyle..Hele ogretmenlerle ilgili olanlar…Sanirim olay japon dizilerine gelince fazla duygusal oluyorum :) Nedense beni cok etkiliyorlar.


Bu Kamenashi’nin Gokusen’den sonra izledigim ikinci dizisiydi. Iki dizide de karizmatik cool karakterleri oynamasina ragmen, komedi rollerinin altindan da basariyla kalkan iyi bir oyuncu. Hatta bence iyi bir sarkici da..Hatta ben kendisini pek de severim ^_^ (ciddi bir yorum yazayim dedim, sonunda beceremedim..seviyorum bu cocugu ne yapayim. Gulusu filan pek bi seker) Daha onceki yazilarimdan birinde Kamenashi’nin Nobuta’nin tanitimi icin cekilen ozelbir bolumdeki yarismanin bir videosunu koymustum. Cok gu;lerek izledim ben o videoyu. Tamam dizinin cekildigi yilda zaten kucukmus ama orada oynarken o kadar sirin ki,cocuk gibi guluyor surekli. Kasinti bir hali yok.
(Nobuta Power Chunyuu!)

Ayni programda YamaPi de bir o kadar soguk. Halbuki Nobuta’yi bitirince demistim ki ne kadar sirin cocuk, ne kadar candan oynamis. Megersem o kadar da canayakin degilmis ama Akira karakterini oyle bir canlandirmis ki, ayakta alkisliyor insan. "Akira Shock!!", "Akira down!!" tepkileri ve Kon-Kon tabii ki inanilmazdi. Kendi anlattigina gore, karakterini canlandirirken zorlanmis. Hatta senaryoda olmayan bir cok seyi kendisi katmis bence harika da yapmis. Keske bir kere daha bu tarz bir karakteri oynasa..Belki oynamistir da ben bilmiyorum. Var mi YamaPi'nin bu tarz komedi oynadigi dizi??

(Kon Kon!!)

En son Kamenashi’nin ilk defa cikis yaptigi kapanis sarkisinin videosunu koyayim. Ben bu sarkiyi cok seviyorum. Hala da ipodumda en cok dinledigim sarkilar arasindadir. Ikisinin sesi bence cok yakismis. Sarkinin da nostaljik bir havasi var. Buyrun buradan dinleyin.


3 yorum:

Berre dedi ki...

Yamapi'nin görüp görebileceğin en "şeker" rolü budur herhalde. Belki "Proposal Daisakusen"de biraz daha sevimlilik katabilirdi rolüne ama o rol de aynı kendisi gibi olmuş, donuk, ifadesiz. Bu Shuuji'ji nasıl böyle oynamış cidden hayret O_o Buzzet Beat'de de aynı tarz.

Soğuk nevale >-> Hiç de sevmem böyle insanları. Oysa ki izlediğim ilk dizisi Kurosagi'de ne çok sevmiştim onu >->

Ama ifadesizlik konusunda Maki'nin de Yamapi'den aşağı kalır yanı yok.

Bu üçlüden bir tek Kame her role bürünebiliyor ^^

kucukrukiye dedi ki...

burada zaten makinin yuzu bile cok gorunmuyo:))
proposal daisakuseni de izledim orda da dedigin gibiydi.kurasagide ama o tarz bi adami canlandiriyodu zaten, ama dolandiricilik yaparken burundugu roller cidden superdi:)
kame yamanade'de kyohei rolunun de altindan kalkti ,helal diyorum kendisine.bu kadarini beklemiyordum ondan..
gerci bence hala en ama en muhtesem rolu one pound gospeldeki...hastasiyim o dizinin:))"sister angelaa!!"

ser_min dedi ki...

Ben pek özel hayatları ile ilgilenmemde hani harbiden yamapi burdakinin tam tersi bir insanmış ha çok ama çok şaşırdım oysaki burdaki rolü ona inanılmaz derece çok yakışıyordu hatta bence hep bu rolü canlandırsın. Hep rol yapsın yani :) Bu arada bu dizinin bendeki yeride ayrıdır. Ben kameyi bu dizide tanıdım galiba emin değilim. Gerçi nerde tanıdığımın bir önemi yok iyiki tanıdım yani. Birde japonya diziler diyince bende direk duygusala bağlıyorum yanlız değilsin dostum ;)