30 Mart 2010 Salı

top 10 shonen anime karakterlerim.( orijinallikten uzak bir baslik oldu)

Kimbapsushi’nin blogundaki Kalbe zarar Japonlar anketini gorunce az biraz kiskandim ben de buna benzer biseyler yapayim dedim. Aklima once en sevdigim anime karakterleri geldi ama o kadar cok ki bir siralamaya sokamadim. Once shojo shonen diye ayirdim yine olmadi. En son Shonen ama ana karakterler olsun dedim. Cunku yan karakterleri de isin icine soksam ohooo..Sadece One Piece’ten Hasir Sapkali dunya tatlisi tayfa ilk 5’I kafadan dolduruyor. Iste benim en cok sevdigim 10 shonen anime ana karakterti (o nasil bir kategori oyle ^_^)

1 numara tabii ki acik arayla Monkey D. Luffy

(Nannda kore?!! Omoshiroii!!)

Gomu gomu nooooo diye oradan buraya atlayan, korkmasi gereken seylere “Ohaaa supeerr!!” diye bagiran, ne oldugunu anlayamadigi olaylari “Himm, gizemli su-Gizemli bulut” gibi isimlendirerek kafasina takmayan, 20 kisilik yemegi ayni anda yiyip aninda iyilesebilen dunya tatlisi dunya sekeri bir kaptandir o. Tayfasinin boyle gevsek “KorsanKrali ben olcam!” diye gezen bir cocugu neden takip ediyor derseniz acip biraz One piece izleyin derim. Bu umursamaz tavirlarinin altinda tayfasindaki herkese inanilmaz saygi ve sevgi barindirir. Onlarin kilina zarar gelse bambaska bir insan olur. O karizmatik halleri de pek bir izlenesi olur. Efenim ben 444 bolumdur Luffy’yi gormekten ona gulmekten bikmadim. Onun gibi bir karaktere can vermis cizeri Eiichiro Oda’ya, seslendirerek onu ikinci kez yaratmis Mayumi Tanaka teyzemize buradan selam gondermeyi bir borc bilirim. One Piece sanirim bir 1000 bolum filan olacak..Ben de her bolum ile Luffy’yi daha fazla sevip izlemeye devam edecegim.

(Uyari!!Luffy bu hale geldigi anda ortamdan jet hiziyla uzaklasilmasi akil ve beden sagligi icin sarttir!)

2 numara ilk goz agrilarimdan Uzumaki Naruto

(Pek sekerdi bu kucukken, kiyamam!)
Hallahim kesinlikle en sempatik anime karakterlerinden biri bu cocuk. Yani anime naruto daha 7 yasindayken filan basladigi icin cocuk gozumuzun onunde buyudu gibi bir durum soz konusu oldu. Onun insanlar tarafindan yavas yavas kabul edilmesine, kendini gelistirmesine, guveninin yerine gelmesine tanik oldum izlerken. Ramen yerken, evde uyurken, ninjitsu calisirken hep yaninda gibiydik (biliyorum abarttigimi disinebilirsiniz ama saka maka 300 bolum de naruto izledim ^-^) Boyle uzun soluklu animelerde karakteri de guzel yarattilarsa bayaa bi baglaniyorsunuz. Haksiz miyim sevgili narutocular? Sexy Kage Bunshinleri ile, ustasina bagliligi ile, geri zekali Sasuke’ye olan takintisi ile korkusuzlugu ile herseyiyle baskadir Narutocuum. (Bu kadar seviyorsan neden birinci yapmadin diyebilirsiniz ama Luffy-chan ayri )

(Buyudu karizmatik oldu evladim!)

3 numara hakettigi degeri kazanamamis Allen Walker.

Sanirim benim istahi acik karakterlere bir zaafim var. Naruto ve Luffy gibi Allen de cok yemek yiyen bir karakter. D.Gray-Men kesinlikle izledigim en iyi animelerden biriydi. Bunda basroldeki Allen’im kadar yardimci karakterinlerin de etkisi var tabii. Allen uvey babasi Mana’ya verdigi soz sebebiyle hep ileriye bakan asla umutsuzluga kapimayan, iyi niyetli ,arkadas canlisi sabah sekeri bir exorcist. Animenin kotu canavarlari Akumalari oldururken bile uzulebiliyor. Zor da olsa onlarin sahip oldugu ruhlari kurtarmaya calisiyor her defasinda cunku ozelligi geregi onlari duyup anlayabiliyor. Garibim seri boyunca cok sey atlatti, cok cileler cekti ama hic vazgecmedi. Tuttugunu kopardi. O da Luffy gibi karizmatik olmasi gereken yerde sonuna kadar bunu basarabilen bir karakter. Ozellikle Crowned Clown haliyle beni benden almis Allenciime 3.luk tahtini varmis bulunuyorum.


(Crowned Clown..Daha karizmatik bir form olamazdi herhalde!ki bu tamamlanmamis hali)

4 numara Elric biraderlerden Edward Elric.

Sari sacli, altin gozlu kisa boylu Edward’imiz da Allen gibi turlu zorluklar atlatmis hatta bazi nedenlerden oturu bir kolunu ve bacagini kaybetmistir. Kardesi olan Alphonse’ya olan sevgisi bagliligina ek olarak kendisine chibi, minik, kisa filan dendiginde inanilmaz sirin bir sekilde sinirlenmesi insacil duygulari cok gelismis olmasi, hemen hemen herkesle arkadaslik kurabilmesi gibi burada ne biliyim aklima gelmeyen bir suru ozelligi nedeniyle kendisini cok severim. Sac sekline de her turlu bayilirim.(orgu iken de at kuyrugu iken de)Bir de sinirlenin dikelen antenciginden de bahsetmeden bitirmeyeyim bari.

(Tuh anteni bu resimde gorunmuyor)

5 numara asik oldugum ilk anime karakteri olan Himura Kenshin.

Bir zamanlarin eli kanli katili, simdinin tovbe etmis gezgini cocuk kilikli,saf gibi gorunen bilge.. Kilicini canli kesmek icin kullanmamaya yeminli Kenshinciim her zaman kilicinin tersini kullanir. Cocuklarla inanilmaz anlasir, ev islerini temizlik yemek gibi harika yapar..Yuzunde gecmisten cok onemli bir hatira olarak bir X izi durur. Kirmizi uzun saclari, kucuk vucudu ile ilginc bir samuraydir. Yeri geldiginde sevdiklerini korumak icin eski haline yer yer donebilir yine de karsisindaki dusmani dogru yolu gostermek icin elinden geleni yapar. Amaa Kenshin’I sevmemdeki en buyuk etken de o sirin “Oroo!” diyisidir. Ilginc bir seyle karsilastiginda, kizdan dayak yediginde hemn bi “Oro!” cakar, beni de guldurur etrafindakilere de canim benim ^_^

(Orooo?!!)

6 numara pek taze izledigim Hajime No Ippo dan Ippo Makunouchi .

Ippo kesinlikle izledigim animelerdeki en saf karakterlerden biri. Ippo esittir azim ve calisma. Ben boyle caliskan kendini yoktan vareden karakterleri de cok seviyorum. Bir de Ippo’nun o kadar adami dovup onlarla arkadas kalip, hic bir zaman havalara ucmama ozelliklerini de pek seviyorum. Klasik tabii ki ama cocuk calisip dove dove Japon Boks Sampiyonu oluyor. Sampiyon oldugunda bile hala seyircilerini egilerek efendi efendi selamliyor. Seviyesiz senpailarinin yaninda, cok duzgun kendini bozmadan kalabiliyor. Ozetle bir anadolu genci safligindaki Ippo tam sevilmelik, yanaklari opulmelik bir karakterdir.

7 numara Tengen Toppa Gurren Lagann’dan Kamina

(Durusa gel!!Adamim yaa!)

Izledigim acik ara en gaz anime olan Tengen Toppa’nin anime kadar gaz karakteridir Kamina. Inanilmaz heyecanli, bu heyecanini ve kendine guvenini de enteresan soylevleri ile belirten, kalbime digerlerinin yaninda tahtini oturmus bir aabimiz. “Who the hell do you think I am!!” diye bagirdigini duymamla seriyi indirmem bir olmustu. Koyde bir yetim olan Simon’u yolunda yanina almis onu tam bir aabi gibi kardesi yerine koymus ilgilenmistir. Ayrica dizideki bayan karakterlere asilma stili, gozlukleri ile basil basina bir animeyi tek basina goturebilecek bir karizmaya sahiptir. Ama yani icimizde de bir yaradir. Izleyen varsa bilir..Izlemeyenler de izleyip gorsun diyeyim ne yapayim…

8 numara Bleach’ten Ichigo

Aslinda ne yalan soyleyeyim Ichigo’yu buraya pek de bi koyasim yok bu aralar bleachten feci sekilde sogudum icin ama eski gunlerimin hatrina, wornirbros’un yapacagi sacmaligin gaziyla Ichigo sondan da olsa listeme girdi. Ichigo’yu severim ama bunda guclu kuvvetli herkesleri yenmesi sebep degil. Daha cok sacma sapan hareketleri sebebiyle sempatik geliyor bana. Renji ile olan kavgalari, Rukia’dan yedigi dayaklar, kon’u ciddiye alip cevap vermesi gibi salakliklari yuzunden, ve tabii ki en uzun suredir izledigim animenin ana karakteri oldugu icin buraya yazdim kendisini. Ama itiraf edeyim bazi sahnelerde kendisini pek karizmatik buldugum da oldu zamaninda, mesela rukia’yi kurtarmaya geldiginde, Zaraki’yi dovdugunde filan…

(Sevdigimiz mahallemizin cocugu Ichigo!)

9 ile 10a karar veremedim, yani aklimda Law of Ueki deki Ueki, Soul Eaterdaki Black Star ya da Death the Kid, History’s Strongest Disciple’dan Kenichi, Code Geass’tan Lelouch, Bleack Cat’ten Train Heartnett, Samurai Champloo’dan Mugenn gibi gibi.. Siz de sevdiginiz karakterleri paylasirsaniz sevinirim a dostlar! Usenmezsem bunun yan karakterler icin olanini ve shojolar icin olanini da yapicam, hatta dizi karakterleri de olabilir..Aaay eglence cikti bana yine, isim gucum yokmus gibi bununla ugrastim yine. Bir sonraki yazimda gorusmek uzere beni ozleyin anaciiim..

13 yorum:

kimbapsushi dedi ki...

Bütün kıskançlıklar böyle olsa diyorum :) Bir yazıya vesile olmak koltuklarımı kabartmadı diyemem şimdi:) Listen çok tatlı olmuş, ama ben çoğunu izlemedim. Bleach, Naruto ve One Piece'e başladıysam da zamanında sabırsız bir insanım huyum kurusun, bıraktım bir süre sonra (sevmiştim aslında)
sevdiğin anime karakterleri deyince benim aklıma daha bir cool genç kızların sevgilisi olanlar geldi. şöyle bir liste yapabilirim.

1.L- death note (tartışmasız 1 numerom)
2.Zero- vampire knight (hala çok severim)
3.vincent-ergo proxy (ilk bölümlerde pek gariban, bir de değiştikten sonra görün)
4.Kyohei-Yamato Nadeshiko shichi henge(sarışın sevmez idim ama bu kerata başka)
5.Lelouch-code geass(cool ve zeki bir de menekşe gözlü zero gibi)
6.Mamoru-Maskeli Şövalye- sailormoon (valla ilk aşklarımdan, çocukluğumun kahramanı koymasam gücenirdi)
7.terry-candy candy (yine çocukluk)
8.Lowell-lady georgie (bu şok edici animeyi çocukken defalarca kez izlemiş ve ağlamıştım)
9.tsubasa(haha şaka şaka) aklıma başkası gelmedi ama muhtemelen bu yorumu yollayınca gelicek:)
aslında manga karakterleri olsaydı beast master'dan leo, totally captivated'dan mookyul da diyebilirdim:)

kimbapsushi dedi ki...

son kısmı okumamışım şimdi gördüm. dizi karakterleri benim de aklımdan geçiyodu. hatta en piç karakterler, en gıcık karakterler gibi gubuk şeyler de geçmekte aklımdan. sanırım bundan sonra blogu bu tür listelerle dolduriciim:)

Suspusningi dedi ki...

Benimde iştahımı kabarttınız amaa :)
Ben de yapmak istiyorum ama çok üşeniyorum resmen!

Yine de İchigo kısmı hariç hepsi çok sevilesi karakterler. Ama baş karakter diye sınırladığından sanırım. En sevdiğim bishounenlerimi yapayım ben de :D

kucukrukiye dedi ki...

@kimbapsushi
ay aay teşekkür ederim listen için içinde bir sonraki listemde kullanmayı düşündüğüm L, zero, kyohei ve tabii ki kenshin,den önce dahah bebeyken aşık olduğum terrry var(ah o okuldan kaçıp sigara içmeye gitmesi, hayatımda hoşlandığım erkeklerin biraz çatlak olmasına neden oldu sanırım)
bu arada georgie için söylediklerine de kessin katılıyorum o ne sahnelerdi öyle..dereye düşmeden sonra olanlar filan (=_=;)
@suspiciousninjagirl
Ichigo dediğim gibi yani bahsetmemek olmaz diye yazdım..Diğerleri ile şöyle bir evde toplaşalım eğlenelim isterim mesela ama gıcık arkadaş olarak muhtemelen Ichigo,ya haber vermem..Ne bileyim tamamen ısınamadım daha ona

Shojo karakterleri ile devam edecek listeler,yazarken çok eğlendim ama onları sıralamaya koymak pek de kolay olmadı..Bakalım diğer listem nasıl olacakk:))

Berre dedi ki...

Bunu "mim" haline getirebilirsin rukiye, eğlenceli de olabilir. Ama 10 yerine 5 karakter daha kolay cevaplanır sanırsam ^^

"mim" başlatanlardan neyin eksin senin :P

Böyle dedim diye bana postalama ama hemen ne olur, mim yazma konusunda başarılı değilim biliyorsun :P

ser_min dedi ki...

Tamamdır dizi karakterlerini yapmayı düşünmüyordum ama kesinlikle bende anime listemi yaparım yani. Bu arada benimde listemde kesinlikte naruto, ichigo, kenshin olucak. Ama nasıl olmasınlar değil mi :D gerçi daga bu senin shounen listen bakalım daha shoujo listeside yaparsın yap yap benim için hatırlama turları olur ;)
@Kimbap
Ah manga olsa benimde listenin başında moonkyul olur :D

kucukrukiye dedi ki...

@berre
dogru diyosun berre sanirim japon dunyasina ilgi duyan herkes bi 5 tane anime karakteri cikarabilir..bunun 5 favori dizi karakteri icin olani sanirim daha kolay olacaktir..dur bakalim ben usenmeden bir liste daha yapayim da birilerini mimleyeyim (korkma korkma seni mimlemicem ^_^)

@ ser_min
bilgisayarsizlik fena di mi ya..cok kotu birsey biliyorum ama ben de bilgisayarima bagimli gibi birseyim..internet olmasa bile bilgisayarimin elimin altinda olmasi lazim :))
senin listeni de cok merak ediyorum, shonen shojo karisik yap ortaya birseyler :))

Suspusningi dedi ki...

Yanlız cidden Naruto gelmiş geçmiş en tatlı velet! bir de katekyo hitman reborn da Lambo var ikisini de aynı kişi seslendiriyor diye mi bilmiyorum, bu kadar tatlı olurlar... bir gün erkek çoğum olursa onlar gibi olmasını isterim *-*

Ve evet Kamina inanılmaz bir erkek! aşmış anime karakterlerinden. Şimdiye kadar sevmeyenini görmedim hiç... spoiler olmasın diye de hepimizin çok etkilendiği bir şeyi söylemiyorum Kaminayla ilgili!

Bu arada İchigo'nun hatta bleachdeki en büyük hata karakter gelişiminin baştan sona hiç olmaması yani ichigo başında neyse hala öyle davrandığı için itici geliyor. Daha olgunlaşmış daha duygularını göstermeye başlayan birisi olsa böyle demezdim. Cidden bunlarla toplaşsan o ortamı gericek diye çağırmazsın :D Hatta o yüzden her duygusunu gösterdiği için Naruto çok sevilir bizden biri gibi ...

inferidii dedi ki...

merhabalar
liste harikaaa
ve harika da bir fikir
bende dahil olmak istiyorum izninizle...
- Hellsing - Alucard
- Bleach - Kurosaki Ichigo
- Bleach - Maradama Ikkaku
- Code Geass - Lelouch
- Basilisk - Kouga Gennosuke
- Ruroini Kenshin - Hajime Saito
- Rurouni Kenshin - Sagara Sanosuke
- Vampire Knight = Kaname-senpai
- Soul eater - Soul
- Soul eater - Death the did
- Death note - L
- Naruto - Sasuke
- Naruto - Shikamaru
- Darker than black - Hei
- Blood+ - Haji
öööömmm 15 oldu:):) aradan çıkartmak istedim ama valla hepsini birbirinden çok seviyorummss yapamadım.. :):)

kucukrukiye dedi ki...

@suspiciousninjagirl
katekyo hitman reborna baslamistim ama nedense devam edemedim (one piece'e yeni yetismistim o donem, hicbir anime sarmadi, harcadim animeyi:))
kamina'yi bilmene cok sevindim sanirim turkiye'de pek izlenmeyen bir anime, tam gaz!!hele sonunda adamlar birbirlerine galaksi filan firlatmislardi..Ama Kamina..karizma ve komediden olusuyo adam tam benlik:))

@inferidii
tesekkur ederim :) listen icin de tesekkur ederim. isin icine yan karakterler girince karisiyo di mi! ben de once boyle bir liste yaptim bir 30 tane filan oldu:)
ozellikle narutodan shikamaru'yu koymamak icin zor tuttum kendimi..yan karakterler icin bir liste daha yapmak lazim..
ama cooook zor geliyor su siralar..ehehee..yasasin tembellik

Suspusningi dedi ki...

inferdiii liste harika ama sasuke'nin olması bozdu bana göre :P en nefret ettiğim karakter sasuke ve suzaku!! Ama içine Hei ve Haji'yi katman olağan üstü olmuş ikiside favorim. Ben de yapayım bir lisete bakalım nasıl olacak :D

valla tengen toppa gurren lagann izleyip mecha sevmeyecek kimse tanımıyorum. En sevdiğim en değerli animelerden biri zaten ilk 5'in içinde anime top listelerinde :)

inferidii dedi ki...

merhabalar herkese..
@kucukrukiye:
konu anime karakter olunca gaza gelip dikkat etmemişim yan karakterlerin olmaması gerektiğine. gomen gomen gomen!! yan karakter listesi de yaparsanız ağzım arkada çift fiyonk ona iştirak etmek dilerims.
@suspiciousninjagirl: Haji özellikle her eve lazım bir karakter değil mi? Sasuke ilk göz ağrım gibin birşey.. ondan dolayı geçemiyorum zatialinden;))

Adsız dedi ki...

benim favori karakterlerim haylii bi fazla :))
ilk olarak ana karakterler:)
1.si tabikii one piece den luffy
2.naruto
3.ichigo
4.son goku
5.natsu
6.edward elric
7.Ippo Makunouchi
8.hikaru shindo
9.allen walker
10.rurouni kenshin
yan karekterler :
1.one piece :)
zoro sanji franky ace garp dragon mihawk jinbei
2.naruto
kakashi sai rock lee yamato itachi gaara
3.bleach
rukia chad urahara ishida uryū Yamamotoyu unutmamalı byakuya ukitake
4.dragon ball
muten rōshi kuririn jnr piccolo
5.gray makarov wendy jellal zeref
sanırım bukadar yeter aklıma gelenler bunlar daha listenin yarısı bu uzadı uzadıya gidiyoooorr