14 Mart 2010 Pazar

ToraDora!


Ne zamandir bir shojo anime tanitimi yapmadim. Ne yapsam neyi tanitsam diye dusunurken Toradora! geldi aklima. Toradora da bence hakettigini seyircilerden alamamis bir anime. Herkes Haruhi Suzumiya ile karsilastirmis ama bence ondan tamamen ayri bir anime. (Ayrica Haruhi Suzumiya’yi bir turlu sevemedim. Seriyi sirf Kyon karakteri icin izledim, sirf aklimdan gecenleri soyluyor diye) Ben bir arkadasimin onerisi ile baslamistim gecen yil. Guncel olarak izledigim nadir shojo animelerindendi. Kimi ni Todoke’den once haftalik takip ettigim tek shojo animesi diyebilirim. Genellikle bu tarzi bekletip sonradan izlemeyi tercih ederim. Neyse ben soyle bir tanitimini yapayim.

Ryuuji Takasu babasindan kalan serseri bakislara sahip ama aslinda temizlik hastasi, duzenli, kibar sakin bir liseli genctir. Geceleri barlarda calisan neseli annesi ve ruh hastasi papaganlari ile kucuk bir mustakil evde yasar.

Okulun ilk gunu (sanirim lise iki) en yakin arkadasi Kitamura ve hoslandigi kiz olan super tatli neseli sportif Kushieda Minori ile ayni sinifta oldugunu ogrenir. Serseri bakislari nedeniyle okulda herkes ondan korktugu icin en yakin arkadasiyla ayni sinifta olduguna cok sevinir fajat bu mutluluk uzun surmez. Koridorda okulun iki numarali korkulan insani “Avuc Kaplani Taiga” ile carpisir.

Bu bacak kadar, bir porselen bebek kadar guzel olan kiz aslinda tam bir hircin cadalozun tekidir. Bizim Ryuuji ozur dilemeye kalmadan bi tane yapistirir oglana. Ve bu sekilde Aisaka Taiga ile Ryuuji Takasu tanismis olurlar.

Olaylar biraz ilerleyince Taiga’nin aslinda Ryuujinin hoslandigi Minori’nin cok yakin arkadasi oldugu ve aslinda Ryuuji’nin arkadasi Kitamura’dan hoslandigi ve Ryuuji’nin evinin yanindaki devasa apartmanda Ryuujinin odasina bakan apartmanda tek basina yasadigi ortaya cikar. Ikisi de toplumdan uzaklastirilmis olan bu iki genc birbirlerine ask savaslarinda yardim etmeye baslarlar.

Daha fazla spoiler vermeyeyim isterseniz ama ben izleyin derim. Cizimlerine kapilip sardirdim ben de ama asil izleme nedenim yine Ryuuji. Sakinligi, yaptigi yorumlar harika. Ayrica yan karakterler de onemle anlatiliyor. Oyle ana karakterlere kilitlenip kalinmis animelerden degil. Vicik vicik romantizim yok. Oldukca komik, yeri geldiginde acimiyor aglatiyor.

Zaten light novel’den uyarlanma. Belki o yuzden Haruhi ile karsilastiriliyor. Karakterler manga karakeri degil de roman karakteri olunca biraz daha gercekci oluyor sanki. (Burada mangalari yerdigimi filan sanmayin sakin, ben bir manga hastasiyim..lutfen:))-sadece tarzlari biraz daha farkli oluyor demek istiyorum)

En son isminden bahsedeyim. Isim Tiger(Tora) ile dragon (Dora)nin bilesiminden olusuyor. Ryuuji’nin ismi dragondan geliyor, zaten Taiga da Tiger gibi okunuyor o yuzden Avuc ici Kaplani diyorlar. Ama asil olay Ryu’nun soyledigi bir lafta. “Efsanelerde Kaplana denk olan tek yaratik Dragon olarak tanimlanir. O yuzden Dragon olarak Kaplanin yaninda yer almaya devam edecegim”

Ben izleyin derim izlemediyseniz daha. Keyif alirsiniz eminim. Ozellikle Kimi ni Todoke’nin bitisinden sonra shojo krizine girecek sayin bayanlar..Sizi soyle alalim ^_^..Iyi pazarlar diliyoruuum.

12 yorum:

Suspusningi dedi ki...

çok güzel başlayıp çok saçma biten shoujolardan bence bu. şöyle desek daha doğru; istediğimiz sonu göremediğimiz için kötü bitti... Yine de Taiga hatrına izlenir. Ben sevenini çok gördüm yanlız. erkekler bile bayılıyor bu animeye :)

kucukrukiye dedi ki...

evet sondan iki önceki bölümünde filan bi saçmalama söz konusu:))ama yine de son bölümde toparladılar diye düşünüyorum.
ben de dediğim gibi ryuu'yu çok sevmiştim.
Bi de Kitamura ne cins bi karakterdi yaa! Hep beraber Aminin yazlığıa gittikleri bölümlerde filan..

Ayasegawa dedi ki...

en sevdiğim animelerden biri özellikle taiga'ya ve saçlarına hastayım :)) son bölümlere doğru az ağlamamıştım zaten ağlamaya bahane arıyorum sanırım :D

ser_min dedi ki...

Bu animeyi izlediğimi unuttumuşum resmen üstelik çokta sevmiştim ha! Her bir karakter birbirinden şirindi. Ahhh duygulandım birazda :) Özlemişim. Şu şeyde nasılda gülmüştüm. Yaz gelir bunlar havuza gidecekler bizim ryuuji'nin el yapımı gögüsleri Taiga'nın gününü kurtarır takı çıkana kadar( Tabi şimdi izlemeyenler bişi alamadı bana yine sapık muamelesi yapacaklar). muahaha ne kadar tatlıydı ya! Sürekli acıkması balkondan bunun evine dalması. O papağan zaten ayrı bir psikopat :D :D Anılarım depreşti :D Bencede izlemeyen izlesin :)

kucukrukiye dedi ki...

don't touch ryuu, ryuuji is mine!! diye de bagirmisti o bolum sasirmistim ben :)
bu arada o papagan tartismasiz en psikopat anime evcil hayvani..tuyleri filan dokuluyo ya avuc avuc,dil disarda hep zaten..
ben ryuu nun annesine cok guluyodum bi de,seker hatundu o da cok.

ser_min dedi ki...

Ah kesinlikle en şirin manga ebeveynlerindendi :D

Xugerlatif dedi ki...

Ulan böyle sonmu olur ya. Animenin sonu cok üzdü. Madem gidecektin miruno ya biraksaydin ya ruyujiyi. Kiz ağladı sana butun parasını verdi. Sen naptın çocuğu kendine asik edip gece kactin. Sonra okul degistirdin....

Xugerlatif dedi ki...

Ulan böyle sonmu olur ya. Animenin sonu cok üzdü. Madem gidecektin miruno ya biraksaydin ya ruyujiyi. Kiz ağladı sana butun parasını verdi. Sen naptın çocuğu kendine asik edip gece kactin. Sonra okul degistirdin....

Adsız dedi ki...

Çok güzel gidiyorduk ama sonu bizi üzdü

Keşke öyle bitmeseydi sonunda neden çekip gitti ki off off içimde bir burukluk kaldı :(( yine her zamanki gibi üzüldüm.

Unknown dedi ki...

Yorumunu çok geç görüyorum fakat Taiga bir yere kaçmıyor ailesi ile arasını düzeltmek için gidiyor ve son sahnede de geri geliyor zaten ryuji de onu sevdiğini söylüyodu . Sonu nu çok erkene getirmişler ama yinede Taiga nın ryuji ile evlenebilmek için ailesi ile arasını düzeltmeye gittiğini belli etmişler ;))

Unknown dedi ki...

Yorumunu çok geç görüyorum fakat Taiga bir yere kaçmıyor ailesi ile arasını düzeltmek için gidiyor ve son sahnede de geri geliyor zaten ryuji de onu sevdiğini söylüyodu . Sonu nu çok erkene getirmişler ama yinede Taiga nın ryuji ile evlenebilmek için ailesi ile arasını düzeltmeye gittiğini belli etmişler ;)) yani sonu nu da tam kesin olmasa da mutlu bitirmişler bir sürü anlam çıkarılabilir.

Unknown dedi ki...

Fakat bence sonu mutlu bitmiş sonraki bölümlerde de ne olurdu Taiga ile ryūji evlenirlerdi yine mutlu biterdi çünkü ryūji ne kadar zaman geçerse geçsin sana olan duygularım değişmiyicek diyor