3 Ocak 2010 Pazar

japonca ogreniyorum,evet!

Yillardir japonca bisiler izledigimi heralde bir kez daha soylememe gerek yok :) artik oyle bir hale geldim ki kafamda gunluk japoncada kullanilan bir cok kalip mevcut. ama 3 yil once kafama koydum okuldaki ki japonca 101 dersini alicam. zaten kontenjani 20 kisi, kayit acildiktan yaklasik 30 sn sonra doluyor, ama o yil sans eseri sistem acilir acilmaz dersi alabildim ama maalesef T_T zorunlu bir dersimle cakistigi icin birakmak zorunda kaldim aglaya aglaya. Benim yerime japoncayla bir alakasi olmayan bir arkadasim aldi. (su anda kendisi advanced seviyede japonca, inter seviyesinde de cince biliyor,alkislar volkana:) )
Ben bu seneye kadar iki kez daha denedim ancak universitemin son senesinde alabildim jap101 dersini. yarin da finali var.
Itiraf etmem lazim ki bu donem gramer olarak cok da fazla bir seyler ogrenmedim. Zaman cekimlerinden genis zaman ve gecmis zaman gorduk ki onlar da cok yabanci degildi. Ama bol bol kelime en onemlisi de hiragana ile yazip okumayi ogrendim. Su an ilkokul 3 seviyesinde filanim:)
ama japonya'ya gitsem kaybolmam heralde. O da birseydir.
Neyse ben yavastan baslayim. Ezberlemem gereken bir suru sey var. Selamlar saygilar hepinize..

Hiç yorum yok: